.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
با انتقاد از وزارت کشور و ارشاد ؛
اقرار نماینده دماوند به مالکیت مازندران بر امامزاده هاشم و قله دماوند
نماینده مردم شهرستان‌های دماوند و فیروزکوه در مجلس گفت: متوجه شدیم که در 9 آبان‌ماه 1366 هیئت‌وزیران مصوبه‌ای را مبنی بر تشکیل دهستان بالای لاریجان تصویب کرده است که این مصوبه حدود 50 پارچه آبادی این دهستان را تشکیل می‌دهد که امامزاده هاشم هم بخشی از آن است ....

شمال نیوز : نماینده مردم شهرستان‌های دماوند و فیروزکوه در مجلس، جزئیاتی بیشتری از کش و قوس‌های تولیت آستان امامزاده هاشم (ع) را بین دو استان تهران و مازندران تشریح کرد.

حمیدرضا مشهدی‌عباسی در گفتگو با فارس دماوند با اشاره به اتفاقات و درگیری‌ها در خصوص تولیت آستان امامزاده هاشم (ع) بین شهرستان‌های دماوند و آمل اظهار داشت: قبل از اینکه به مجلس ورود پیدا کنم، هر سال متوجه این می‌شدیم که کش و قوس‌هایی بین مسئولان این دو شهرستان وجود دارد.

وی افزود: با ورود به مجلس سعی کردیم که از واقعیت آگاهی پیدا کنیم و متوجه شدیم که مسئولان استان مازندران به خصوص شهرستان آمل طی اسنادی مالکیت آستان امامزاده هاشم (ع) را مطرح می‌کنند.

نماینده مردم شهرستان‌های دماوند و فیروزکوه در مجلس ادامه داد: در شهریور92 قرار بود که این امامزاده را تحویل مازندران دهند و با شکایت و اعتراضی که نسبت به این موضوع کردیم، واگذاری آن صورت نگرفت.

مشهدی‌عباسی با بیان اینکه طی دو سالی که دماوند نماینده مجلس نداشت، مسئولان آمل فشارهای خود برای تولیت آستان امامزاده هاشم (ع) افزایش داده بودند، تصریح کرد: چون آنها از وزارت کشور موفق نشده بودند که اقدامی رو به انجام برسانند، به سراغ اوقاف و امور خیریه رفته و وزیر وقت فرهنگ و ارشاد اسلامی را زیر فشار قرار داده بودند و همچنین کمیسیون فرهنگی مجلس نیز مصوبه واگذاری این امامزاده را صادر کرده بود.

*جدایی 10 پارچه آبادی از دماوند با مصوبه سال 66 هیئت‌وزیران

وی با اشاره به اینکه طی مکاتباتی توانستیم طی یک سال و نیم گذشته جلوی این موضوع را بگیریم، تصریح کرد: اکنون تازه رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس به بنده اعلام کرد که به دنبال پیگیری آن نامه‌های یک سال و نیم است و حجت‌الاسلام سالک کمی در این خصوص کوتاهی کرد.

نماینده مردم شهرستان‌های دماوند و فیروزکوه در مجلس با بیان اینکه پرونده اصلی موضوع امامزاده هاشم (ع) را بررسی کردیم، گفت: متوجه شدیم که در 9 آبان‌ماه 1366 هیئت‌وزیران مصوبه‌ای را مبنی بر تشکیل دهستان بالای لاریجان تصویب کرده است که این مصوبه حدود 50 پارچه آبادی این دهستان را تشکیل می‌دهد.

مشهدی‌عباسی با اشاره به اینکه کتل امامزاده هاشم (ع) نیز در این مصوبه قید شده است، تصریح کرد: برآورده ما در این مصوبه این است که حدود 10 روستا از شهرستان دماوند جدا شد.

وی خاطرنشان کرد: در موضوع تقسیمات کشوری وقتی یک شهرستان تشکیل می‌شود، ممکن است که روستا یا شهری گرفته شود، ولی اینکه این مناطق بی‌دلیل منطقی از دماوند جدا شد، ما اعتراض داریم و قطعاً مردم دماوند نسبت به این موضوع ناراحت هستند.

 

*بدسلیقگی وزارت کشور در تقسیمات کشوری/ چرا کوه دماوند در آمل باشد؟

نماینده مردم شهرستان‌های دماوند و فیروزکوه در مجلس ادامه داد: مدارکی در آموزش و پرورش و برخی ادارات وجود دارد که این موضوع را به اثبات می‌رساند؛ برای آنجا کسانی تغذیه می‌بردند که از دماوند می‌رفتند و حتی حقوق آنها از اداره دارایی دماوند پرداخت می‌شد؛ قبلاً پرداخت حقوق‌ها وظیفه دارایی بوده است.

مشهدی‌عباسی با بیان اینکه کتل به معنای دره یا گردنه است، بیان کرد: در سخنرانی نخست خود در مجلس اعلام کردم که وزارت کشور در بحث تقسیمات کشوری بدسلیقگی کرده است؛ چرا باید کوه دماوند در آمل واقع باشد، از سال 1309 مدارکی به عنوان «امامزاده هاشم (ع) آبعلی» وجود دارد.

وی با اشاره به اینکه در زمستان سال گذشته نیز مجدد مسئولان مازندران سرو صدایی به پا کردند، گفت: استانداری‌های تهران و مازندران با نظارت وزارت کشور جلسه گذاشتند و مدارک خود را ارائه کردند؛ نتیجه این نشست به صورت محرمانه بود و به خاطر ایجاد تنش‌های اجتماعی اعلام نشد، اما نتیجه جلسات به نفع دماوند بود.

*گردنه بژم مشاء تا قبل از شهادت امامزاده هاشم (ع)/ وزیر ارشاد ابلاغش را پس گرفت

نماینده مردم شهرستان‌های دماوند و فیروزکوه در مجلس با بیان اینکه روز 16 اردیبهشت‌ماه امسال معاون پارلمانی سازمان اوقاف با بنده تماس گرفت و گفت که آستان امامزاده هاشم (ع) قرار است روز 30 اردیبهشت تحویل مازندران شود.

مشهدی‌عباسی اضافه کرد: همان روز به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی رفتم و نامه‌ای خطاب به وزیر نوشتیم و اعتراض خود را اعلام کردیم؛ جالب است بدانید تا قبل از شهادت امامزاده هاشم (ع)، آن گردنه به نام بژم مشاء معروف بوده و این براساس اسناد کتب تاریخی، فرهنگ آبادی‌های سازمان جغرافیایی به اثبات رسیده و واقعاً در مصوبه سال 66 هیئت‌وزیران کم لطفی شده است که حداقل آنها این اسناد را نگاه نکردند.

وی با بیان اینکه در نهایت با مکاتباتی که انجام دادیم، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی مجدد به رئیس سازمان اوقاف نامه زد، بیان کرد: در این نامه گفت که براساس تقسیمات کشوری بقعه امامزاده هاشم (ع) همچنان زیر اشراف اداره کل اوقاف و امور خیریه استان تهران قرار دارد و عملاً نامه 16 اردیبهشت ماه باطل شد.

*کشف رازی در جریان ماجرای امامزاده هاشم (ع)/ راه بقعه به دست پردیسی‌ها

نماینده مردم شهرستان‌های دماوند و فیروزکوه در مجلس با اشاره به اینکه طی 16 روز استرس‌های زیادی به ما وارد شد، افزود: نگران این بودیم که درگیری و تنشی در این زمینه به وجود نیاید که البته وزیر فرهنگ و ارشاد نیز کم‌لطفی کرد؛ به آقای جنتی گفتم که ما هم می‌توانیم از جهت‌های مختلف فشار بیاوریم.

مشهدی‌عباسی با بیان اینکه مسئولان شهرستان دماوند نیز باید نسبت به مدیریت مجموعه امامزاده هاشم (ع) دقت کنند، بیان کرد: اینکه مسئولان آملی می‌گویند در این امامزاده کاری انجام نشده، درست نیست، مگر آنها در امامزاده عبدالله (ع) چه کار کردند که امروز با این عدم دسترسی به امامزاده هاشم (ع) ادعای مالکیت دارند.

وی ادامه داد: در جریانات امامزاده هاشم (ع) متوجه شدیم که مدیریت راه آبعلی تا بقعه زیر نظر اداره راه شهرستان پردیس است که بلافاصله طی پیگیری‌هایی مدیریت این جاده به شهرستان دماوند محول شد.

*دست‌کاری در نقشه‌های وزارت کشور

نماینده مردم شهرستان‌های دماوند و فیروزکوه در مجلس با بیان اینکه مسئولان شهرستان دماوند به خصوص امام جمعه، فرماندار و اوقاف و دستگاه‌های امنیتی به ویژه استانداری تهران دماوند به خوبی در مسائل امامزاده هاشم (ع) ورود پیدا کردند، گفت: هرچند نخست برخی به ما تهمت زدند که کار سیاسی و انتخاباتی انجام می‌دهیم، اما با مدارک ارائه شده خوشبختانه این موضوع مشخص و با پیگیری‌های صورت گرفته، اتفاق نیفتاد.

مشهدی‌عباسی با اشاره به مدارک مسئولان مازندرانی در خصوص ادعای مالکیت خود بر امامزاده هاشم (ع) تصریح کرد: آنها می‌گویند که بقعه این امامزاده جزو کتل محسوب می‌شود، اما ما معتقد هستیم که کتل جلوتر به سمت شمال و بقعه سمت ماست.

نماینده مردم شهرستان‌های دماوند و فیروزکوه در مجلس اظهار داشت: البته در دهه هفتاد توسط یک فردی در وزارت کشور تقلبی در نقشه‌ها کردند و حتی شنیدیم که بعدها آن فرد که در وزارت کشور نفوذ کرده بود بازداشت شده است.

مشهدی‌عباسی با اشاره به اینکه این درگیری‌ها از گذشته تاکنون ادامه داشته است، گفت: هیئت دولت باید هرچه زودتر در این خصوص تصمیم‌گیری کند و قطعاً این امامزاده واجب‌التعظیم جزو دماوند خواهد ماند.

*وزارت کشور از تنش‌های آینده جلوگیری کند

وی بیان کرد: ما برای اثبات این ادعاها دلایل داریم، اسنادی در ادارات دارایی و آموزش و پرورش وجود دارد این موضوع را نشان می‌دهد.

نماینده مردم شهرستان‌های دماوند و فیروزکوه در مجلس اضافه کرد: در سال 66 زمانی که این پاچه آبادی‌ها از دماوند جدا شد، مردم درگیر جنگ بودند و نخواستند که دیگر زیاد وارد این موضوع شوند که امروز بر سر تولیت آستان امامزاده هاشم (ع) درگیری وجود دارد و امیدواریم هرچه زودتر این مضووع به پایان رسد.

 


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();
نظرات خوانندگان :

romina 6 تير 1394
اینکه یک جز بخواهد از کل جدا شود و کل را زیر مجموعه خود بیاورد و یا تحت فشار بیاورد در هیج جای این دنیا قانون گذاری نشده است * در کل ادبیات و تاریخ و جغرافیا ایران از پیشدادیان تا حالا مازندران و دماوند و باهم گره خورده اند * حالا بگذریم که طبرستان تا کجاهای ایران ادامه داشت * تمام نیمه جوبی کوه البرز علی الخصوص ناحیه مرکزی و روستاهای ان مازنی هستند و فقط یکسری قبایل از دوره قاجار که تهران پایتخت شده به انجا کوچ کرده اند مخصوصا خود شهر دماوند که بیشتر غیر گیلکهاش از تبعیدیهای رضا خانی هستند *تمام روستاهای در این بخش ییلاقی هم نوع و هم اسم با روستاهای دیگر در مناطق جنگلی و دشتی مازندران هستند و یا ریشه اصلی مازنی دارند * و یکی از مظلومیتهای بزرگ قوم ال علی اینهستش که نگذاشتند انها در دوره خودشان ازادانه سیستم بشری را کمال برسانند و بعد از چند سال به نام واعتیار انها در عراق ادعای خلافت می کردند و همانا که انها را دنبال می کردند و در نوک قله ها زمان رسیدن به پناگاه امن طبیعت و مردم شمال به شهادت می رساندند امروز به هوای ویلاهای انچنانی داعی امام زاده هاشم می کنند برید از هرکس از دماوند می خواهید بپرسد امام زاده هاشم کجاست ببین می دانند ولی درمازندران هر بچه به یاد کتل امامزاده هاشم و نظر دخل این اقا ماشین بازی می کند و هر نوزادی با کوههای سر برافراشته و سفید قله ماوند مازندران و امید به برف و باران الهی ان چشم باز می کند و به پدرانشان دلگرمی کشاورزی اینده را می دهد بهر حال این منطقه خط قرمز مازندرانی ها است و امید که مدیران و نمایندگان مجلس های مختلف همه باهم این زندگی را محقق کنند مبادا به دست نا اهلان تفرج گاه انهایی گرد که جز تفرج به این مکان مقدس الهی چیزی دیگه در چنته ندارند و بهانه برای خشم الهی در این منطه حساس نشوند تا زلزله ای رخ دهد یا اتشفشانی همان فیروز کوه و دماوند را مگه چه بلایی بسر شان اوردهاند ک بخواهند بر بر سر مادر ابهای حیات مازندران بیاوران جز تباهی و خشکسالی چیزی در مرام زیاده خواهان خدا قرار نداده است من از شمال نیوز با تمام قدرت خواهش می کنم درج کند تا انشا اله انان با بازی های تباهی نتوانند به این منبع زندگی قرار داده شده مازنیهای ایراندوست دست یابند
آرش 6 تير 1394
راه حل: شهرستان دماوند و فیروزکوه که به نا حق زیر نظر استان تهران رفت، دوباره تحت حاکمیت استان مازندران قرار بگیره.
نا شناس 6 تير 1394
نماینده دماوند میفرمایند که چرا دماوند در آمل هست اگر میتونی بکنی بیا ببر ما هم کمک میکنیم. دنبال چی هستید رای میارید هم شما وهم آقای یوسفیان مردم به شما خیلی علا قمندند به خدا به خدا به خدا به خدا
سعيد 6 تير 1394
سال 1309 مدركي موجوده كه ميگه اين منطقه واسه شماست؟؟؟؟؟؟
خوب فردوسي 800 سال پيش از كوه دماوند آمل صحبت كرده و به ماجراي تير اندازي آرش از آمل تا مرو ميگه و اون تير اندازي از بالاي كوه دماوند بوده، البته شما حق دارين كه اينقدر پررو باشين و اين بخاطر بي عرقي نمايندگان و استاندار ماست.
همون جوري كه شهميرزاد و ميانكاله رفت و الان هم نوبت گدوك و كتل امامزاده هاشمه
نا شناس 6 تير 1394
مدیرعامل جدید اتش نشانی قائمشهر از ساری اوایل مرداد می اید
شهاب ایران 5 تير 1394
باسلام . مردمان اطراف رودهن ، اطراف و خود دماوند و کل شهرستان فیروزکوه بطور کامل مازندرانی صحبت میکنند و فرهنگ و آداب و سنن مازندرانی دارند اینها نشانگر چیه ؟ حالا میگن قله دماوند و امامزاده مال تهرانه ! (( مگه میشه مگه داریم ؟ ))
- 5 تير 1394
اقاي عباسي جنابعالي يا استحضار نداريد يا مدرك.تاسال 1335دماوند براساس مدارك ثبتي از توابع امل بوده ودماونديها درشهر امل ساكن بودند وتجارت ميكردند درسال 1345دماوند درتقسيمات كشوري ازتوابع استان سمنان قرارگرفت اما امامزاده هاشم وروستاي مشاۀ ازتوابع بالا لاريجان قرار داشته اند درسرشماري 1365دماوند ازتوابع استان تهران شد. اين موضوع در فهرست اسامي روستاهاي استان مازندران وشهرستان امل وجود دارد ودرمركز امار ايران اين مدارك موجود است كه جزو تقسيمات كشوري است اما اداره راه شهرستان بعلت بعد مسافت ونداشتن امكانات وحادثه خيز بودن اين نقاط نميتوانسته بويزه درزمستانها اين نقطه را خوب نگهداري نمايد وظيفه نگهداري وبرفروبي را به انجا محول مينمود البته ازمحل اعتبارات ملي نگهداري راهها.با وصف موجود اقاي عباسي شما كه نماينده هستيد بايد از اين قوانين مطلع باشيدوبرابر قانون وسوابق ان صحبت بفرماييد
مهدی 5 تير 1394
متاسفانه از درایت بالای مدیران سیاسی مازندران می باشد که همیشه استان در همه زمینه ها ضرر می کنداز قدیم درست گفتن که مازندرون انگور ممیج نوونه این همه سران مملکت از مازندران ولی افسوس تهران و اصفهان و تبریز و.....

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.052 seconds.